Berita Semasa

Ust Ridzwan sembang bersama walaun...


"Patah balik la, Bekas Mufti pun dah masuk Pas, tu la tandanya Pas jemaah Islam yang sebenar" 

Sapa salah seorang jemaah sebuah masjid yang aku kendalikan kuliah dan diberhentikan dua tahun yang lalu. 

Saya jawab sapaan dia dengan tiga soalan selari ; 

1. Bila Bekas Mufti masuk? 

"2 hari lepas" jawab Hj tersebut, 

"Kalau dua hari lepas gres masuk, maknanya Mufti pun tak yakin Pas tu satu2nya jemaah islam, alasannya tu dia ambik masa lama, Pas dah 66 tahun, dia gres masuk dua hari lepas, lama sebelum dia masuk Ustaz Ahmad Awang dah masuk ! 

Dan la ni, Us Mat Awang pun dah keluar ! Apa istimewanya?" 

2. Sebelum dia masuk Pas, dia faham Islam dak? 

"Tentu la, dia kan mufti" jawab beliau. 

"Kerana dia paham Islam walaupun dok luaq Pas, tandanya untuk berzakat dan faham Islam tak payah masuk pas pun boleh". Apa nilai beritanya? 

 3. Dulu dia Umno? 

"Dak kot?". 

"Ertinya mufti nak bagitau tanpa jadi Pas atau Umno pun boleh beragama Islam". Di mana nilai betul dan salahnya ? Ridzwan Abu Bakar




Baca Juga :
Che Ibrahim Mohamed sekolahkan Idris Ahmad
Hj Hadi vs SR : Beranikah Najib disapina Mahkamah Tinggi London?
Solat Hajat atau Solat Minta Turun Bala?
Hj Hadi vs SR : Beranikah Najib disapina Mahkamah Tinggi London?

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Ust Ridzwan sembang bersama walaun..."

Post a Comment