Berita Semasa

Mengata Dulang Paku Serpih Mengata Orang Awak Yang Lebih

mengata dulang paku serpih mengata orang awak yang lebih Mengata Dulang Paku Serpih Mengata Orang Awak Yang Lebih
Peribahasa Melayu `mengata dulang paku serpih mengata orang awak yang lebih. Begitulah kelaku blog sesawang pengampu Hamidah 'Sungai Rapat Online' yang menulis wacana 'AlHusseyn'

Tetapi siapa bergotong-royong yang bongok? Adun Sungai Rapat, Hamidah Osman itulah yang paling bongok kerana mengadakan Maulidul Rasul tanpa puji-pujian terhadap Rasulullah atau bercerita wacana kisah ar-Rasul tetapi sebaliknya memfitnah PR dan mengampu Zambry!

Orang-orang di Taman Maju Rapat telah mengadakan sambutan Maulid rasul mereka dua ahad lepas kat surau taman tersebut; tetapi apabila Midah dapat tahu PAS akan mengadakan majlis wacana Isu-Isu Semasa disebuah restoran kat situ, Midah gelabah dan terhegeh-hegeh dia kerahkan orangnya untuk buat majlis Maulid Rasul ditempat yang berhampiran pada masa yang sama juga.

mengata dulang paku serpih mengata orang awak yang lebih Mengata Dulang Paku Serpih Mengata Orang Awak Yang LebihTerdesak sangat , dia bertindak sasau macam itu! Entah berapa ongkos peruntukan habis dibelanjakan untuk majlis tersebut yang siap dengan jamuan makan sekali!

Orang yang hadir terpaksa diimpot dari daerah lain dengan bas.Terdapat dua buah bas yang berulang alik untuk mengangkut mereka berulang kali, bukan penduduk tempatan Taman Maju Rapat itu sendiri yang hadir.Hancus!

mengata dulang paku serpih mengata orang awak yang lebih Mengata Dulang Paku Serpih Mengata Orang Awak Yang Lebih

Sebilangan besar penduduk Taman tersebut hadir ke majlis wacana PR walaupun tidak diumpan dengan makanan percuma.

Siap dengan 4 khemah dipasang dengan pentas.Background bertulis - Maulidul Rasul ! Tapi ceramah menjurus membodek Zambry hingga penceramah mengeluarkan ungkapan " Zambry yaitu kurnian Tuhan yg besar utk kita semua...." Ha! ha! Habis semua orang yang dengo cuba nak dibongokan oleh majlis tersebut.

Aku tidak hingga 5 minit pun duduk situ. Tak larat nak dengor seterusnya cakap merapu dan mengampu dalam majlis tersebut lalu angkat ponggong pergi.

Sahabat saya dalam face booknya menulis :

Ayid Hassim Kih kih Teman ingat dah tak ada orang bongok lagi. Mereka dah tak dapat bezakan mana satu ceramah politik dan Majlis Ilmu.

Ceramah Maulidul Rasul Orang PAS datang dengor di kata Nyanyok!!!

Berkata al-Imam 'Abdullah bin 'Alawi bin Muhammad al-Haddad رضي الله عنه:
"Kami tiada mendapati segala kebaikan melainkan berada dalam ilmu, jikalau bukan kerana ilmu maka seorang hamba tidak kenal akan Tuhannya, dan tidak tahu bagaimana menyembah kepadaNYA"

Berita Semasa
Ayid Hassim Sebab dia hadir dia faham akan hadis ini

Dalam sebuah hadith yang diriwayatkan oleh Tabrani, Rasulullah saw bersabda, "Apabila melewati taman syurga, hendaklah engkau duduk di situ.
Istirahatlah kau di situ." Para sahabat bertanya, "Ya Rasulullah, apakah taman syurga itu?" Nabi menjawab, "Majlis-majlis ilmu." Dalam hadith lain diceritakan, Rasulullah pernah masuk ke sebuah majlis. Di majlis itu, tampak ada dua kelompok, di mana yang pertamanya sedang berzikir, sementara yang ke duanya sedang mempelajari ilmu. Rasulullah bersabda, "Kelompok pertama yaitu kelompok yang baik. Mudah-mudahan Tuhan mengampuni mereka. Sedangkan kelompok ke dua yang sedang mempelajari ilmu, mudah-mudahan Tuhan membimbing mereka ke jalan yang lurus." Kemudian dia memilih duduk bersama kelompok majlis ilmu.
Rasulullah saw pernah ditanya oleh salah seorang sahabatnya perihal siapakah sahabat duduk (berbual) yang paling baik. Rasulullah menjawab, "mereka itu yaitu orang yang bila kau lihat, dapat mengingatkanmu kepada Allah
Pas Gopeng tak bilanye ceramah maulidur rasul, dari mula hingga abis kisah hentam PR, caci pas, belasah dsai, ngampu zembry metallik.....
Al Husseyn Ha! ha! saya tak sangka jadi selebriti kejap malam tu! Dua ekor kamera berok ambil gambar aku! Aku dengar kejap aje dan angkat ponggong bila penceramah tu kata "Zambry yaitu kurnian Tuhan yg besar utk kita semua...." Orang memang ramai, tapi kenderaan tidak.Ropa-ropanya depa mai diangkut dgn bas percuma dari jauh - Batu Gajah dan sekitarnya. Orang Tmn tersebut dah buat nyambut Maulidurrasul dua ahad lepas kat surau mereka! Hamidah sengaja nak ganggu wacana yg dirancangkan oleh PR bersahabat kwsn tersebut.




Baca Juga:
Ambiga: Bagaimana yang disebut dalam pembelaan orang lain sebagai jenayah?
Siapakah yang gelabah sebenarnya?
Siapa Penyangak? Hanipa tanya Hj Hadi
Dia lupa yang selama ini bersama Bapa Penyangak! 

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Mengata Dulang Paku Serpih Mengata Orang Awak Yang Lebih"

Post a Comment