Berita Semasa

Tindakan JMPP tak wakili semua umat Islam


  Tindakan Jaringan Muslimin Pulau Pinang (JMPP) yang menghalang Ketua Menterinya Lim Guan Eng menghadiri majlis berbuka puasa tidak mewakili umat Islam di negara ini.

 Malah, Anggota Parlimen Sepang, Hanipa Maidin berkata, tiada sebarang sumber referensi Islam yang menyokong tindakan NGO berkenaan untuk menghalang Lim daripada hadir ke majlis buka puasa.

 "Secara terang tindakan ini satu tindakan ketaksuban. Pengerusi JMPP, Mohamed Hafiz Nordin yaitu individu yang berada dalam keadaan delusi, selalu membuat problem dan aku ragu-ragu pemahamannya terhadap Islam.

 "Orang Islam sepatutnya tidak mencapai tahap kebodohan menyerupai mereka (JMPP)," katanya dalam kenyataan hari ini. 

 Hanipa berkata demikian sebagai mengulas tindakan JMPP Jumaat lalu yang meminta biar Lim dilarang hadir majlis berbuka puasa sepanjang Ramadan.

 Hafiz berkata sekiranya Lim ingin turut serta dalam majlis berbuka puasa, dia perlu memeluk agama Islam.

 Sehubungan itu, Hanipa yang juga ketua agen undang-undang Parti Amanah Negara (AMANAH) berkata, pihaknya tidak akan sesekali membuat tindakan menyerupai JMPP dan akan terus menjemput orang bukan Islam ke majlis berkaitan agama. 

"Kami (AMANAH) akan terus menjemput saudara bukan Islam ke majlis buka puasa atau apa-apa majlis. 

 "Kita mahu saudara bukan Islam kita terdedah dengan Islam dan mempunyai pemahaman yang lebih baik wacana agama ini," katanya lagi.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Tindakan JMPP tak wakili semua umat Islam"

Post a Comment