Berita Semasa

Meninggalkan PAS mati KAPIAK?


Ustaz Sharkawi b. Ishak @ ustaz rempit sewaktu memberikan kuliah Masjid Jamek An-Najah, Padang Serai, Kedah pada 16 Dis 2015 telah menghuraikan sepotong hadis yang bermaksud berikut :

Telah bersabda Nabi SAW, akan hadir suatu masa atas umatku, mereka menjauh dari para ulama dan fuqaha, maka Tuhan akan memperlihatkan cobaan kepada mereka dengan tiga cobaan :

1. Tuhan akan menghilangkan berkah dari rizkinya. 
2. Tuhan akan mengirim kepada mereka penguasa yang zalim 
3. Mereka akan keluar meninggalkan dunia tanpa membawa kepercayaan kepada Tuhan Ta’ala Na’udzubiLlahi min dzaalik.

Ustaz Sharkawi telah menghuraikan hadith diatas itu antaranya yaitu sebagai berikut : 

 1) Bila tak berkat maka Tuhan tak tolong, jikalau Tuhan tak tolong insya Tuhan depa tak tahan lama ehh! Insya Tuhan ehh, kita tunggu tengok ahh! sat Pilihanraya ke14 insya Tuhan yakinlah tuan-tuan ehh, beliau habih macam tu saja ehh;

 2) Bila orang lari dari Ulama dan Fuqaha’, beliau dikuasakan penguasa yang zalim keatas mereka, Ha! Ha! Geng-geng ni bertindak atas instruksi siapa? Atas instruksi penguasa yang zalim. Siapa beliau penguasa yang zalim? Orang yang hina Islam tulah… yang hina hukum hudud tu lah….Lim Guan Eng! DAP tu! Tulah zalim.

 3) Siapa yg lari dari Fuqaha dan Ulama, mereka meninggal dunia tanpa membawa iman.  Bila mati tak bawa iman, beliau mati apa? Mati tak Islam, nampak tak? Kalau bahasa kasaknya, mati kapiak! Itu dia! 

 Semua apa yang dikatakan oleh Ustaz Sharkawi diatas (1), (2) dan (3) itu terang ditujukan kepada mereka yang keluar dari PAS lalu menubuh dan menyertai Parti Amanah Negara.
 
Ustaz Shuaib Mohd Amin (dua dari kanan),
Mantan Ketua Dewan Ulama Pas Pulau Pinang
bersama Parti Amanah Negara 
Ustaz Sharkawi menyifatkan orang-orang yang keluar PAS masuk parti Amanah Negara yaitu mereka yang lari dari Fuqaha dan Ulama, mereka meninggal dunia tanpa membawa iman. 

Ustaz Sharkawi beranggapan Fuqaha dan Ulama hanya ada dalam parti PAS sahaja. Oleh kerana itu, beliau beranggapan siapa yang meninggalkan PAS bermakna orang itu telah meninggalkan Fuqaha dan Ulama!

 “Bila mati tak bawa iman, beliau mati apa? Mati tak Islam, nampak tak? Kalau bahasa kasaknya, mati kapiak! Itu dia!” Kata Ustaz Sharkawi.

  Sarkawi memang bermaksud demikian iaitu yang keluar dari jemaah Islam itu ialah mereka yang keluar PAS menubuhkan Parti Amanah berdasarkan pernyataannya berikut :
i) 4:07 Hang cermat sikit, hang tahu PAN tu apa dia?
 4:12 Dia kata, apa dia? Aku kata hangpa ni khianat! Keluak dari jemaah Islam!
ii) 5:47 Cuma apa pun kita berdoa, bedoa pada Tuhan mudah-mudahan adik beradik kita, kawan kita, pemimpin kita lompat pi, kembalilah ke pangkal jalan sebelum terlambat; malu kut esok ni. La takpa lagi la...ni esok dah jadi kupang tembaga, betui tak? Malu kut esok ni! Betul Pak Long, Malu kut...La ni tak lagi dan lagi sebelum pilihanraya ni; alasannya yaitu lepas pilihanraya ni, insya' Allah, yakinlah, insya Tuhan PAN tidak ada kerusi dalam pilihanraya akan datang, insya Allah.

Nota : Saya terlepas pandang entri diatas , terbiar dalam simpanan semenjak sekian lama gres disedari kelmarin... kah!kah kah... tetapi masih relevan dengan perangai Pas terkini!

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Meninggalkan PAS mati KAPIAK?"

Post a Comment