Berita Semasa

DS Nizar ziarah Allahyarhamah Cikgu Yati, bekas penggagas parti lamanya

Nizar sempat ziarah Cikgu Noh Ahmad, YDP Lumut,
Timbalan PJ Perak
  Sebagai mengenangi dan menghormati jasa-jasa seorang penggerak parti lamanya dahulu, DS Nizar telah melaksanakan kunjungan ziarah keatas Allahyarhamah Cikgu Yati yang telah meninggal kelmarin di Manjong.

 Allahyarhamah Cikgu Yati pernah turut sama bekerja keras dalam membantu Nizar memenangi kerusi di daerah Pasir Panjang di sekitar tahun 2008 -2013 lalu.

  Dalam kunjunganya kesitu, DS Nizar telah mengambil kesempatan untuk menziarahi sobat lamanya Cikgu Noh Ahmad yang kini sedang mengalami lumpuh separuh badan akhir serangan angin ahmar beberapa ahad yang lalu. Semoga Cikgu Noh akan segera pulih semula dengan segera.

  DS Nizar telah menghantar gambar diatas masuk ke dalam grup wassap kami dan seorang sahabat, Samsuri Din telah memperlihatkan responnya dengan menulis dalam wassap ibarat berikut :
 Jumpa DSN kat rumah sepupu meninggal kat Manjung td... sesampai jer DSN ke khemah dpn rumah dia, ada seorang jemaah pas dgn besar lengan berkuasa berdoa tgh org ramai2 tu..... 
" Ya Allah... buka kan lah pintu hati Dato Nizar untuk masuk dlm Pas semula... ameen"...  
DSN senyum ajer.. Ajernya....
Mengesahkan kejadian tersebut, DS Nizar pula menulis dalam kumpulan wassap yang sama :

 Yg doakan saya kembali pd pas depan khalayak tu yaitu pentaksub saya dulu semasa jadi adun pasir panjang tahun 2008 -2013, saya pun terkejut jikalau ia tadah tangan dgn bunyi kuat, ramai kehairanan, saya peluk ia sambil ucap slamat raya maaf z n b.

Saya sprti biasa pakai kemeja Amanah. Saya dan isteri trus masuk rumah arwah , hadirin sedang doa tahlil. Makara terpinga2 apabila di halaman rumah ada tukang doa lain pulak, bunyi ia besar lengan berkuasa suruh masuk pas semula. Secara tak pribadi ia tolong promosikan amanah sbb dlm rumah penuh muslimat pas dan wanita lain. Allahu 'alam

 Menurut Nizar, Arwah Cikgu Yati, sepupu Samsuri memang cukup aktif, rajin dan berkorban siang malam. Dia berulang mengajar naik feri hari hari, pagi dan petang, ke Pulau Pangkor, didera oleh PPD kerana duduk disebelah sini.

Suaminya juga sakit berada dlm wad, doktor tak bagi keluar jadi terpaksa angkat mayit bawa masuk wad hospital Manjung , utk suami ia tengok kali terakhir. ALLAHU AKBAR.

 Menjelaskan wacana suami Allahyarhamah itu, Samsuri berkata, suaminya patah tulang peha terjatuh dpn rumah semasa menghantar balik Kak Yati dari hospital beberapa hari yg lepas.. ia bertukar masuk hospital pulak.. Esok (hari ini) akan menjalani pembedahan..

  Apa yang dapat kita lihat dalam peristiwa diatas tadi untuk kita pelajari dan dicontohi, yaitu penonjolan dua sikap dan etika yang amat berbeza yang telah ditonjolkan oleh DS Nizar dan bekas penyokong taksubnya tersebut.

   Nilaikanlah sendiri dan ambillah yang baik dan jauhilah sikap dan kelaku yang burok yang dapat kita lihat dalam peristiwa di rumah Allahyarhamah itu.

 Innalillahiwainnailaihirojiun... Moga roh Allahyarhaman Cikgu Yati diampunkan segala dosanya dan dirahmati Yang Mahakuasa serta ditempatkan di kalangan hambaNya yg solehah..

 Semoga kuburnya menjadi taman2 syurga. Semoga Yang Mahakuasa mudahkan juga segala urusan suaminya..




Baca Juga :
Beranikah Apandi Ali bersumpah dengan nama Tuhan bahawa beliau tidak berbohong?
Banteras Rasuah : Pulau Pinang Dahului Negeri Lain
Bukit sama didaki, lurah sama dituruni; begitulah usaha DS Nizar mendamping rakyat
PAS TUDUH PAN MURTAD?  LAPORAN KEPADA PENGUATKUASA AGAMA, JABATAN HAL EHWAL AGAMA ISLAM KELANTAN

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "DS Nizar ziarah Allahyarhamah Cikgu Yati, bekas penggagas parti lamanya"

Post a Comment